هدف از نوشتن این مقاله آشنایی شما با 10 نکته مهم سئو سایت خبری است تا با انجام آنها سایت خبری شما در زمان کوتاهی در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. فرض کنید صفحه ای وجود دارد که بیش از 100 تصویر در آن وجود دارد و بیشتر کاربران با دیدن چند مورد از این تصاویر به محتوای مورد نیاز خود دست پیدا می کنند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید گزینه هایی برای وارد کردن عنوان تصویر ، توضیحات تصویر ، کلمات کلیدی ، امتیاز ، کپی رایت ، طراح تصویر ، توضیحات مربوط به کپی رایت ، لینک دامنه یا صفحه ای که این تصویر داخل آن استفاده خواهد شد.
اما در کل طبق دلایل گفته شده این فعالیت ها در رشد پروژه تاثیر مثبت داشته اند. این فعالیت ها شامل: فعالیت در شبکه های اجتماعی, تولید محتوای اینفوگرافیک و تصویری, سئوکار در اصفهان سنیور سئو پاسخ به کامنت های سایت و استفاده از لینک های سایت و موارد دیگر است. برخی از این عوامل به تجربه کاربر مانند سرعت وب سایتها بستگی دارد. انتخاب هاست مطلوب در بهبود سئو تکنیکال اثر زیادی دارد. بنابراین، آنها نسخه ای را انتخاب میکنند که فکر میکنند بهترین نتیجه است. در این فایل می توانید از گوگل بخواهید که برخی صفحات شما را بررسی نکند و برخی از صفحاتتان را ایندکس نکند. قیمت پروژه های سئو بسته به سختی آنها از قیمت هایی مانند، ۳ میلیون تومان در ماه دستمزد الی ۵۰ میلیون تومان دستمزد می باشد. بعد از مدت هایی که در زمینه سئو فعالیت کردم تونستم چک لیستی از سئو فنی رو جمع آوری کنم که در عین سادگی پیاده سازی نتایج خیلی مهمی رو به دنبال خواهد داشت که در صورت تمایل همکاری بعد از بررسی و آنالیز وبسایت شما چک لیست بهینه طبق وبسایت شما آماده شده و در اختیارتون قرار داده خواهد شد. یکی از بزرگترین اشتباهات رایج شرکت ها و استارت آپ ها، تصور آنها از این موضوع است که اگر به جایگاه یکِ گوگل در کلمه کلیدی خاصی دست یابند، حتما میلیاردر خواهند شد و این در حالی است که اصلا به نوع خدمت یا کالایی که ارائه می کنند، نیازها و رضایت مشتری و پشتیبانی مناسب یا حتی کیفیت محتوای سایت خود اهمیت نداده و فعالیتی به منظور تبدیل کاربران سایت به مشتری احتمالی در نظر نگرفته اند.
اگر بخواهم به صورت ساده این موضوع را توضیح دهم، باید بگویم که داده های ساختاری در واقع کدی هستند که می توانید به صفحات وب خود اضافه کنید. به عنوان مثال برای درست کردن منوهای سایت که در کمی بالاتر توضیح دادیم، یکبار اضافه کردن کدهای ساختار یافته کار شما را راه می اندازد و مشکل برطرف می شود. البته فرارو دسته بندی های دیگری نیز دارد ، برای مثال می توان به دسته بندی تصاویر ، ویدئوها و کتگوری پربازدیدترین مطالب ، یا پربحث ترین مطالب اشاره کرد. سایت شما نیز می تواند برایتان مشتری جذب کند، اما تنها در صورتی این امر محقق می شود که کاربران وب بتوانند آن را پیدا کنند. وقتی صحبت از سئو می شود ، همه به دنبال دستیابی سریع به سود و کسب رتبه بالاتر در جستجو گوگل هستند و اغلب “سئو کلاه سیاه یا black hat SEO” اولین چیزی است که به ذهن خطور میکند. این کلمات به کاربر و موتور جستوجو در درک بهتر محتوای شما کمک میکند. هرچقدر محتوای شما برای کلمات کلیدی مختلف بهتر باشد، کاربران به ماندن در صفحه و کلیک روی بخشهای دیگر مانند سایر مقالات، تبلیغات و محصولات علاقه نشان میدهند.
همیشه پیوندهای خود را با ابزارهای سئو بررسی کنید تا در صورت بروز مشکل، آماده جایگزینی صفحه باشید. به بازدید کنندگان با زبانی دوستانه می گویید که این صفحه متاسفانه در دسترس نیست. به طرز عجیبی ، بعضی اوقات عدم نوشتن توضیحات متا بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. سئو خارجی یا Off-page SEO نوع دیگری از سئو است که در واقع برای کارهایی است که شما خارج از مجموعه سایت خود برای بدست آوردن رتبه های برتر در گوگل انجام می دهید. متخصصان بهینه سازی وب سایت در میموس پس از برگزاری جلسات مشاوره سئو، سایت شما را به طور کامل از لحاظ فنی یعنی طراحی و محتوا مورد بررسی قرار می دهند و پس از تحلیل و بررسی رقبا، استراتژی های لازم برای رسیدن به افزایش بازدید و بهبود رتبه کلمات کلیدی پیشنهاد می دهند. سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization بوده که به معنی بهینه کردن موتورهای جستجو می باشد و در واقع به مجموعه فعالیت هایی گفته میشود که برای رسیدن به جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل، انجام می گردد.
اگر آنها تصمیم بگیرند که مطلب شما را در پروفایلهای اجتماعی خود به اشتراک بگذارند، ترافیک زیادی به سایت شما وارد خواهد شد. اما به دلیل اهمیت بسیار بالایی که دارد در یک سر تیتر جداگانه به آن اشاره شد. امروز من به صورت کامل در این زمینه برای شما اطلاعات جامع و کاملی را ارائه می کنم که قادر باشید در کمترین زمان ممکن سایت خود را بهینه سازی کنید و از بودن در صفحه اول گوگل در آینده ی نزدیک، لذت ببرید. اگر محتوای کاربرپسند جذابی را تولید کنید، می توانید بهترین سایت را داشته باشید. اگر دوست دارید که به صورت صحیح و اصولی از این اسکیما مارک آپ ها استفاده کنید، می توانید از مزایای آن بهره مند شوید. در این زمینه می توانید بر روی کمک من حساب کنید. اگر در این زمینه نمی دانید که دقیقا چکار کنید و یا روش صحیح برای انجام این کار چیست، بهتر است که یک سئوکار حرفه ای برای کسب و کارتان استخدام کنید تا تمامی این موارد را به صورت کامل برای شما بدون نقص انجام دهد. اما در هر حال اگر شما قصد انجام چنین کاری را دارید، یا از یک متخصص سئوکار کمک بگیرید یا از افزونه هایی مشابه Simple Image XML Sitemap استفاده کنید.
گوگل میگوید از متن آلت تصویر برای تشخیص همخوانی تصویر با عبارت جستجوی کاربران هم استفاده میکند. پس ادامه مطلب را از دست ندهید که مطلب جالبتر هم میشود. همانطور که از تصویر نیز مشخص است بیش از 60 درصد ترافیک وب سایتها از موتورهای جستجو مثل گوگل به دست آمده است. فقط مراقب باشید که ایمیل اسپم ارسال نکنید و تنها به افرادی ایمیل بفرستید که با کمال میل ایمیلشان را در اختیار شما قرار دادهاند و دوست دارند در جریان آخرین خبرها و محصولات جدید قرار بگیرند. کمی جریان ترسناک به نظر میرسد! یکی از مباحث مهم که شاید سایت های ایرانی کمتر بهشون توجه میکنن معماری و ساختار سایت هست که علاوه بر بهبود تجربه کاربری، ربات های گوگل رو به صورتی هدایت میکنیم تا ارزش صفحات و مفهوم بخش های مختلف سایت رو به خوبی درک کند تا هم از نظر موضوعی هم از نظر مفهومی به سایت ما در حوزه کاری اعتبار ببخشد . در واقع شما با کمک این نوع از بهینه سازی سایت قادر هستید که وبسایت خود را به راحتی در معرض خزیدن ربات های موتورهای جستجو قرار دهید! در واقع به گوگل دستور می دهید و بیان می کنید که این صفحات برای شما تاثیرگذاری بیشتری دارند.
برای این کار می توانید از سایت GTMetrix استفاده کنید. ”canonical” استفاده کنید تا گوگل از بین صفحاتی که محتوای مشابهی دارند، صفحه اصلی را تشخص دهند! لازم است بدانید که، مطالبی که در صفحه خاصی از وب سایت ما قرار دارد، ممکن است، در آن صفحات مختلف، محتوای مشابهی داشته باشد، اما چنانچه از کنونیکال استفاده کنیم، آن صفحه از وب سایت ما، آدرس متفاوتی با سایرین خواهد داشت و موتور های جستجو آن را به عنوان صفحه اصلی ایندکس می نمایند. مهم ترین مزیت های استفاده از این داده های ساختار یافته کمک به ارائه لیستی از بخش های مختلف سایتتان به موتور جستجو و در نتیجه نمایش بهتر سایت شما در صفحات نتایج جستجو یا SERPS می شود. جالبه بدونید مبحث خوشه محتوا در سال 2016 توسط شرکت hubspot پیشرو در دیجیتال مارکتینگ و اینباوندمارکتینگ مطرح شد که در ویدئو زیر میتونید ارائه یکی از کارمندان این شرکت رو مشاهده کنید. به عنوان مثال همین دسته بندی های سایت من که دارای چندین صفحه هستند، محتوای ثابتی در آن ها بیان شده است و این موضوع اگر به خوبی مدیریت نشده باشد، فعالیت تولید محتوای بهینه شده من را زیر سوال می برد و تمام زحماتم بر باد می رود.
موضوعی که شاید خیلی کم بهش توجه شده، بهینه سازی بودجه خزش هست و بهتره با یک سوال این مبحث رو شروع کنیم. اما سوال این است که اگر سئوی فنی سایت تان بهم ریخته باشد، بازهم این قضیه صادق است؟ برای این کار لازم است که ابتدا پنجره مرورگر خود را باز کنید و URL از سایت خود وارد کنید که می دانید اصلا وجود ندارد! تنها باید اصول بهینه سازی را در وردپرس آموزش دید.با استفاده از اصول سئو در وردپرس می توان پله های ترقی و بهینه سازی را به سادگی انجام داد. چرا که در غیر این صورت، نه تنها سئوی سایت ارتقا پیدا نمی کند، بلکه دچار آسیب و افت نیز می شود.
این صفحه شما ممکن است که حذف شده باشد، بوجود نیامده باشد و یا حتی URL آن عوض شده باشد. به آن ها پیشنهاد می دهد که یک صفحه دیگر و یا یک روش دیگر را امتحان کنند! سئو تکنیکال به صورت عمده بر روی بهینه سازی های مربوط به سایت و صفحه کار می کند؛ یعنی مقوله هایی مانند سرعت بارگذاری صفحه، نقشه سایت و لینک های داخلی. در سئو درون صفحه (به انگلیسی: On Page) در واقع تمرکز روی یک برگه یا آدرس سایت است تا بتوانیم آنرا از لحاظ فنی بررسی و بهینهسازی کنیم. بر واقع این موضوع و پیدا کردن جواب آن می تواند مشکلات زیادی را در این زمینه برطرف کند.اگر بخواهم به شما حقیقت را بگویم که این موضع اصلا مهم نیست و کاملا مسئله ی شخصی محسوب می شود!
در حالی که برخی از کسب و کارها ممکن است ندانند کدام زبان برنامه نویسی برای پروژه خاص آنها بهترین است، اما اگر روی یک پروژه وب سایت فرانت اند کار می کنند، حداقل به توسعه دهنده جاوا اسکریپت نیاز دارند. بعد از این که منابع بلاک شده را در سایر صفحات کشف کردید به سراغ صفحه اصلی سایت با اسکریپت های اختصاصی و خاص بروید. برای دریافت مشاوره می توانید از طریق این صفحه با من تماس بگیرید. سئو تکنیکال (به انگلیسی: Technical SEO) یک بخش بسیار مهم از مراحل سئو سایت و مربوط به سئوی داخلی سایت می باشد که هیچ ربطی به محتوا ندارد. از جمله موارد مهم که در این بهینه سازی باید به آن توجه کرد، این است که فقط مهم سایت خود را باید در این نقشه وارد کنید. موضوع مهمی که باید بهش توجه کنیم اینه که ما علاوه بر استراتژی خوشه محتوا، فرایند سفر مشتری رو هم در نظر بگیریم تا مخاطبان در هر مرحله از سفر مشتری بودن رو جذب کنیم. انواع دیگری چون لینک های Toxicو یا sponsored نیز وجود دارند که توضیح مفصل این لینکها در حوصله این مقاله نمیگنجد.
اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید، باید در نظر داشته باشید که هنگام ایجاد یک پست، وردپرس عنوان پست شما را به عنوان URL در نظرمی گیرد، اما بهتر است که خودتان در این زمینه تغییراتی ایجاد کنید تا به مشکل برخورد نکنید! HTTPS در نهایت یک سیگنال رتبه بندی محسوب می شود که به گوگل می گوید، سایت شما دارای امنیت کافی برای مخاطبان است. فکر میکنم در جایی که رقابت شدید است دانستن این موارد به شما کمک زیادی بکند. شاید فکر می کنید که این کار چقدر است که همیشه آن را باید انجام دهید، اما حقیقت خوشحال کننده این است که اگر یکبار این کار را به صورت اصولی انجام داده باشید، دیگر نیازی به انجام دوباره آن نیست!
قرار نیست که سئوکار متخصص این شبکهها و تولید محتوا باشد؛ اما باید چگونگی فعالیت درست را در آنها بداند. البته منظور ما این نیست که برای اینکه سایت شما رتبه بگیرد، باید از نظر سئوی تکنیکال بی نقض باشید اما با بهینه سازی سایت از نظر فنی، گوگل راحت تر می تواند به محتوای سایت شما دسترسی پیدا کند و در نتیجه سایتتان شانس بیشتری برای رتبه گرفتن دارد. استفاده از بردکرامب در سئو باعث بهبود تجربه کاربری و دسترسی بهتر گوگل به صفحات سایت شده و در آخر باعث ایندکس سریعتر صفحات و ترافیک بیشتر می شود. Speed: با اس اس آر، چون گوگل بهراحتی به کدهای html دسترسی دارد ایندکسکردن را به سرعت انجام میدهد. به کاربر این امکان را می دهد که به راحتی به صفحه اصلی، قبلی و یا دیگر صفحات مهم سایت به آسانی دسترسی داشته باشد. گوگل با استفاده از الگوریتم برت می تواند مفهوم عبارتهای عامیانه را متوجه شود تا بتواند بهترین و مرتبط ترین نتیجه را به کاربر نمایش دهد. بهینه سازی سایت و سئو از کجا شروع می شود؟ بنابراین هنگامی که یک عدد را در عنوان محتوای خود (و در توضیحات متا ) خود قرار می دهید، می توانید CTR خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.
این 21 مورد، رازهایی هستند که برای رسیدن به این هدف به شما کمک میکنند. از آنجایی که این نوع از بهینه سازی سایت، فنی یا تکنیکال نامیده می شود، شما نیازی به ارتباط با محتوای اصلی سایت خود ندارید. این موضوع اشتباه است و فقط یک روش بهینه سازی بد محسوب می شود، اما قابل بهینه سازی استت. از جمله دیگر کارهایی که در این دسته بندی قرار می گیرد، بهیه سازی سایت شما از نظر سرعت است که یک بخش مهم در سئو فنی محسوب می شود. در واقع این پرونده به این موضوع کمک می کند که برخی از صفحات سایت خود را از دسترسی موتور جستجو خارج کنید. اگر بخواهم به صورت خیلی ساده و خلاصه به این سوال جواب دهم باید به شما بگویم که در واقع Robots.txt یک پرونده ی متنی است که در فهرست اصلی وب سایت شما قرار می گیرد و به موتورهای جستجو در رابطه با عملکردشان راجع به سایت شما، دستور می دهد.
شما باید در این قسمت پرونده ی Robots.txt سایت خود را بهینه سازی کنید، اما آیا می دانید که اصلا Robots.txt چیست و چرا باید آن را برای سایت خود بهینه سازی کنید؟ شما باید مطمئن شوید که موتورهای جستجو و رباتهای آنها قادر به کراول و مشاهده لینکهای صفحات وب هستند. برای این که به صورت کامل متوجه این تکنیک ها شوید، ابتدا لازم است که چند اصطلاح اساسی را با هم بررسی کنیم. برای سئو سایت خبری، در ابتدا سعی کنید روی سئو فنی کارکنید و در مراحل بعدی است که باید به سراغ تحقیق کلمات کلیدی بروید. حال اگر کسب و کار اینترنتی بخواهد خود را در میان مصرف کنندگان و کاربران اینترنتی مطرح کند، باید در ابتدا تبلیغات مختلف را جدی بگیرد. روال بدین صورت است: گوگل و سایر موتورهای جستجو باید سایت شما را پیدا کرده، آن را بخزند و صفحات آن را ایندکس کنند. سئو تکنیکال تضمین میکند که موتورهای جستجو صفحات و محتوای وب سایت شما را به بهترین شکل ممکن ببینند.
از جمله موارد مهم دیگر در سئو تکنیکال که باید به آن دقت داشته باشد، ریسپانسیو و واکنش گرا بودن سایتتان با نسخه های مختلف است. این صفحات باید به یکی از با ارزش ترین آنها کنونیکال شود تا از امتیاز منفی توسط گوگل جلوگیری شود. سیستم ورد پرس یکی ازبهترین سیستم های مدیریت محتوا است که قدرت سئو ی سایت بالایی دارد . بعد از تست های خیلی زیادی که روی چندین پروژه انجام دادم و اطلاعاتی که کسب کردم استراتژی هایی موفقی رو مشخص کردم که دارم ازشون استفاده میکنم این استراتژی ها بر اساس سابقه فعالیت لینک سازی، کیفیت لینک های قبلی، قدرت سایت، قدرت برند و . به کلیه روش ها و تکنیک هایی که در جهت بهینه سازی صفحات وب در داخل سایت انجام می شود سئو داخلی می گوییم. یک سوال در اینجا پیش می آید.
براي وب سايتها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليکها را شامل ميشود، قرار گيرند. این صفحات می تواند شامل پست ها و دسته بندی های شما باشد. آنچه در مشاوره سئو دریافت میکنید : سئو جدید به چه صورت هست و شامل چه مواردی میشود ؟ به طور کلی ایجاد نقشه سایت یا سایت مپ برای سایتهای کوچک اجباری نیست، اما داشتن آن باعث میشود به گزارشهای بهتر و مفیدتری از سایتتان در گوگل سرچ کنسول دسترسی داشته باشید. رعایت این نکات به وب سایت شما کمک میکند تا در صفحه نتایج جستجو نسبت به وب سایتهای دیگر رقبا رتبه بالاتری داشته باشد. از اونجایی که سئو دیگه به تولید محتوا و لینک سازی ختم نمیشود و از همه مهمتر باید سئو رو به سبکی انجام بدیم که نرخ تبدیل بالاتری داشته باشیم و از تعداد بازدید کننده هایی که به سایت ما وارد میشوند، تعداد بیشتری به کاربر یا خرید منجر شود، پس باید خیلی حرفه ای تر و با دید بازاریابی به سئو نگاه کنیم. لینک دادن از یک صفحه به صفحه دیگری که از نظر محتوا نیز مشابه با یکدیگر هستند، از ارزش بالاتری نسبت به لینک دادن از یک صفحه کاملا نا مرتبط می باشد.
وقتی شما یک عبارت را در گوگل سرچ می کنید، به عنوان مثال “تتو موقت”، شما به صفحه نتایج جستجوی گوگل برده خواهید شد. شاید می گویید که این گواهی مگر برای سایت های تجاری مهم نیست؟ این کار باعث می شود که در کمترین زمان ممکن تمامی اطلاعات کاربردی خود را برای این موضوع بدست آورید. منظور من از منوهایی که باید بهینه سازی کنید، تمامی منوهای بالا یا پایین صفحه شما است که به کاربران سایت و بازدیدکنندگان آن کمک می کند که در سریع ترین زمان ممکن، در سایت شما حرکت کنند و به محتواهای شما دسترسی داشته باشند. با اینکه روشهای مختلفی برای تشخیص بهترین راه اضافه کردن این تگ به سایت وجود دارد ولی باید حتماً از یک روش در تمامی صفحات استفاده کنید. با اضافه کردن تگ های OpenGraph و بهینه کردن سئوی محصولات٬ می توانید زمانی که محصول شما در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند ٬ آنها را به خوبی نمایش دهید. در گذشته ی نه چندان دور بود، افراد زیادی بودند که تصور می کردند، بایگانی یا صفحات چند دسته بندی می توانند به SEO شما آسیب برسانند. نکته تکمیلی بخش لینکها هم این است که به لینکهای فالو، لینکهای دوفالو (DoFollow) و به بک لینکها، لینکهای ورودی (Inbound Links) هم میگویند.
برای تست سرعت سایت موجود است که اطلاعات مفیدی در مورد سرعت بارگذاری صفحات و رفع مشکلات آنها ارائه میدهد. برای حل بسیاری از مشکلات موجود در وب سایتها به تیمی از توسعه دهندگان یا برنامه نویسان نیاز دارید. بسیاری از کاربران به اشتباه برخی از فایلهای CSS و JS را با استفاده از این فایل مسدود میکنند و از دیدن سایت آنطور که باید توسط موتورهای جستجو جلوگیری میکنند. شاید می پرسید که چرا باید این کار را انجام دهید؟ اگر نمی دانید که اصلا این داده ها چه هستند و چرا یک روش سئو تکنیکال محسوب می شوند، این بخش را با دقت بیشتری مطالعه کنید. ولی این بدان معنی نخواهد بود که به کیفیت تصاویر توجهی نداشته باشید بعبارتی شما باید حجم تصاویر را با ثابت نگه داشتن کیفیت آن کاهش دهید. دومین موردی که باید به اون توجه بکنیم بحث لایسنس عکس هاست. من مرتضی عظیمی هستم مدیر سایت جذب مارکتینگ که در حوزه آموزش فعالیت میکنم و همچنین با شرکت هایی مثل Nobat.ir، استارت آپ کمدا (شرکت سرمایه گذاری اسمارت آپ) در زمینه سئو و بهبود کانورژن سئو همکاری دارم، حتی صد در صد مواردی که در این پروپوزال آورده شده را هنوز داخل پروژه ها پیاده سازی نکردیم، ولی میتونید نتایج رو مشاهده کنید.
استفاده از این پرونده متنی بسیار مهم است و می تواند به موفقیت شما در سئو یا شکست آن کمک زیادی کند. کاربران اینترنت و موتورهای جستجو، وب سایتهایی را دوست ندارند که خیلی کند هستند و صفحات را خیلی دیر باز میکنند. اهمیتی نمیدهند، ممکن است با نصب افزونهای که از کراول رباتهای گوگل در وب سایت جلوگیری میکند، اشتباهاً کد جدیدی اضافه کنند. از اضافه کردن اسکریپت های زیاد در تگسایت خودداری کنید. بخاطر اهمیت زیاد این مسئله، در چهارمین قسمت از مجموعه سریالی باورهای غلط سئو، به ماجرای استفاده از جاوا اسکریپت و تاثیر آن در سئو پرداخته شد. برای بهبود سرعت لود سایت، باید سایز صفحات را کاهش دهید، از lazy load استفاده کنید، کدهای CSS و جاوا اسکریپت را کاهش دهید، از کش و CDN بهره ببرید و تلاش کنید تعداد ریکوئستها را در صفحه کاهش دهید. یکی از متداول ترین سوال هایی که باید قبل از پرداختن به این موضوع که سئو فنی چیست، پاسخ دهیم، این است که اصلا سئو چیست؟
اهمیت این موضوع ما را برآن داشت تا در این مقاله به طور مفصل به این سوال پاسخ دهیم که مفهوم سئو خارجی چیست و برای اینکه بتوانیم در خارج از محیط سایت نیز عملکرد درستی داشته باشیم، چه اقداماتی باید انجام دهیم. همگی بخشی از سوالات مهم هر سئوکاری (اغلب دوستان و همکاران تازه وارد) است که ما در این مقاله قصد دارم به طور کامل و مفصل به پاسخ و اموزش این موارد بپردازیم. بعد از افت رتبه و بازدید شدید یکی از دوستان که همکاری رو آغاز کردیم، به دلیل ساختار سایت نسبتا خوب و تعداد صفحات خیلی زیاد و قدمت زیادی که سایت داشت. سئوی تکنیکال اساساً زیرمجموعهای از سئو است که با بهینهسازی ساختار صفحه وب و اطمینان به مدیران از اینکه رباتهای گوگل به راحتی میتوانند وب سایت را کراول و نشانکگذاری کنند. صفحه ۴۰۴ بهینه سازی شده چیست؟ صفحه ۴۰۴ در واقع صفحه ای است که هنگام وجود نداشتن یک صفحه خاص در وب سایتتان به مخاطب نمایش داده می شود. به این دلیل به آن technical گفته می شود زیرا هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت و یا با ارتقای وب سایت ندارد .
گوگل یک گالری تصویری در اختیار کاربران قرار داده برای معرفی قابلیتهای مختلف اسکیما و کدی که باید به صفحه سایتتان اضافه کنید تا آن قابلیت خاص فعال شود که توصیه میکنیم با دقت بررسی کنید. در واقع شما با این کار به موتورهای جستجو نوعی دستور می دهید که دامنه ی شما را برای مدت زمانی که در فضای وب موجود است را مورد پیمایش قرار دهد و سایت شما را به فهرست سایت های خود اضافه کند. شما با این کار می توانید به موتورهای جستجو کمک کنید که توصیف داده های شما را به خوبی درک کنند. البته قسمت قابل توجهی از این موارد پس از تعریف تسک ها و ریز کردن فعالیت های اجرای طرح بدست می آید که چون بحث اصلی ما این مورد نیست خیلی به جزئیات آن نمی پردازیم. این کار باعث می شود که سایت شما از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد و اروند امنیتی آن مشخص شود.
رباتها با دنبال کردن لینک ها، محتوای وب سایت را دنبال میکنند. خوشبختانه راههای مختلفی برای هدایت و راهنمایی رباتها وجود دارد و مدیران وب سایتها این توانایی را دارند که تعیین کنند موتورهای جستجو چه صفحاتی را فهرست کنند یا کدام صفحات را کراول نکنند. گوگل برای بررسی و رتبه بندی سایت ها، آنهارو با استفاده از خزنده ها، کرال میکنه و داخل دیتابیس گوگل ذخیره خواهد شد، به دلیل حجم زیاد اطلاعات و سایت ها برای هر وبسایت بر اساس فعالیتی و وضعیتی که داره بودجه ای رو براشون مشخص میکنه. اگر بخواهیم به ساده ترین شکل ممکن به این سوال پاسخ دهیم، باید بگوییم که در واقع سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، مجموعه ای از فعالیت ها، تکنیک ها و نکات است که شما را به هدف خود یعنی دیده شدن توسط مخاطبان می رساند. همانطور که قبلاً ذکر شد ، اضافه کردن آن به محتوای متنی مرتبط بسیار کمک می کند. اگر بخواهم در این زمینه نکته دیگری اضافه کنم باید به بهبود محتوای صفحه اشاره کنم. با استفاده از این تگ به گوگل میگویید که کدام یک از صفحهها، صفحه اصلی است و باید ایندکس شود و همچنین مشمول جریمه برای محتوای تکراری نخواهید بود.
شاید جزو مهم ترین کارهایی که در نهایت باید انجام دهید، خرید یک گواهینامه SSL برای سایتتان است. قبل از اینکه سراغ طرز کار سئو برویم، باید با برخی از اصطلاحات این حوزه آشنا شویم؛ چراکه بدون بلد بودن آنها فهم سئو کار سختی است! بدون شک سایتی که به این شکل کاربران خودش رو ساپورت میکنه به راحتی لیاقت معرفی توسط کاربران به دوستان و اطرافیان هست. برای موتورهای جستجوی دیگر مانند بینگ هم فرآیند معرفی نقشه سایت به همین شکل است. بعد از انجام مراحل طراحی سایت ، نوبت به بهینه سازی سئو سایت برای رتبه گرفتن در نتایج طبیعی است که البته این فرآیند نیازمند دانش کافی از قوانین و مسائل روز سئو است.
شاید تصور کنید سئو کلاه خاکستری چیزی بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است، ولی طبق تعریف John Andrew متخصص سئو، سئوی کلاه خاکستری آن بخش از اقدامات سئو کلاه سیاه است که هنوز توسط گوگل شناسایی نشدهاند و میتوانیم برای کسب نتیجه بهتر، در استراتژی سئو سایت از آنها استفاده کنیم. این مثال تئوری هست و با یک کیورد ریسرچ ساده نوشته شده ولی برای پیاده سازی دقیق به بررسی خیلی بیشتری نیاز داریم. اکنون باید روشن باشد دستیابی به سئوی موفقیت آمیز، کار ساده ای نیست. سئوی تکنیکال همان سئو فنی یکی از موارد بسیار مهم است زیرا قبل از هر گونه اجرا و پیاده سازی هر مدل طراحی مانند استراتژیهای محتوا و استراتژیهای مرتبط با لینکهای خارجی باید در وب سایت انجام شود. یکی از سوالات متداول که در این زمینه سئو تکنیکال پرسیده می شود، این است که آیا از WWW در مقابل دامنه خود استفاده کنیم یا نه؟ به اشتراک بگذارید، تصویر شاخص آن پست هم در آن شبکه اجتماعی نمایش داده می شود.
اگر از تگ کنونیکال استفاده نکنیم گوگل خودش دست به کار می شود و میاید از نظر خودش به یکی از صفحه ها ارزش میدهد و اینکار ممکنه برای ما گرون تموم شود و اصلا اون صفحه ی مورد نظر ما نباشد. همانطور که احتمالا خودتان هم می دانید، هنگام راه اندازی سایت یا وبلاگ باید دامنه مورد نظر خود را مشخص کنید! از آنجا که سئو فرایندی است که باید به صورت مستمر روی سایت شما انجام شود، ممکن است توانایی هزینه کردن برای آن را نداشته باشید. یک سایت با اِلمان های فنی مناسب و صحیح به موتورهای جستجو این امکان را می دهد که بدون هیچ اختلال و مشکلی هدف و منظور را درک کنند. در زیر آن می توانید آدرس صفحه و توضیحات یا همان ما دیسکریپشن صفحه را ببینید. علیرغم اینکه به بازی گرفتن رتبه صفحه سختتر بود، مدیران شبکه سرانجام ابزارها و طرحهای تولید لینک را جهت تحت تأثیر قرار دادن موتور جستجوی اینکتومی توسعه دادند و این روشها ثابت کردند که به طریقی مشابه میتوان رتبه صفحه را تحت تأثیر قرار داد. امتیاز اعتبار دامنه هیچ تاثیری بر صفحه نمایش نتایج گوگل ندارد و فقط به عنوان یک پیش بینی کننده میتوان از آن استفاده کرد.