سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد

ما تلاش کردیم که نقطه نظرات افراد مختلفی را جمع آوری کنیم و همچنان در حال تکمیل و به روزرسانی این صفحه هستیم. اگر شخص خاصی مورد نظر شماست که میتوان از نظر تخصصی او بهره مند شد به ما اطلاع دهید تلاش میکنیم تا به لیست متخصصین اضافه کنیم. همین مساله موجب شده تا سایت هایی در نتایج گوگل موفق باشند که در کنار تولید محتوا، به رضایت کاربر از این محتوا، توجه ویژه ای دارند. یکی از باورهای نادرست درباره سئو این است که برای رسیدن به جایگاه مناسب در صفحه نتایج گوگل، باید قوانین و دستورالعمل هایی که گوگل برای وب مسترها تعریف کرده را دور بزنید یا حداقل کمی آن ها را تغییر دهید. این یک اشتباه محض است؛ برای موفقیت در حوزۀ سئو، باید دست بر دست گوگل بگذارید و با او همکاری کنید چراکه سایت شما با گوگل در واقع یک چیز هستند. سئو برای من یعنی مهندسی معکوسی از الگوریتم های گوگل و رفتار کاربران در زمان جستجو.

مجموعه گنجه هاست مدت زیادی است در حوزه خدمات میزبانی وب، خدمات ثبت دامنه و ارایه سرور مجازی و سرور اختصاصی و همچنین طراحی سایت فعالیت می کند. • استفاده از اصول و استاندارد های نامگذاری تصویر Image Name and ALT Tags که باعث می‌شود محتوای تصویری شما نیز در موتورهای جست و جو ثبت شود. ما در یک مقالۀ جداگانه درمورد افزونه‌های سئوی وردپرسی صحبت کرد‌ه‌ایم.

  • در واقع برای اینکه بتوانید جملات کوتاه و قابل فهمی را در متن خود ارائه کنید، لازم است تا از کلمات ساده بهره ببرید.
  • رسیدن به سه رتبه برتر برای کلمات کلیدی مهم برای کسب و کار شما، تاثیر بسزایی در افزایش سرنخ‌های فروش سایت خواهد داشت.
  • این به معنای ارائه یک نمایش مناسب و سازگار با اندازه‌های مختلف صفحه‌ها در دستگاه‌های مختلف است.
  • اگر دو لینک از یک صفحه دارید، لینکی که اول ظاهر می شود ممکن است ارزش بیشتری نسبت به دومی داشته باشد.
سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد

به صورت تئوری هر چه قدر رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو بالاتر باشد، ترافیک بیشتری برای وب سایت شما ایجاد خواهد شد و این موضع موجب رونق کسب و کارتان می گردد. Rendering به عملیات تبدیل محتوا‌ی کد‌نویسی شده در زبان HTML به محتوای قابل خواندن توسط کاربران گفته می‌شود. Server-Side Rendering یا تفسیر سمت سرور، به تبدیل فایل‌های HTML به اطلاعات قابل استفاده در مرورگرها، در سرور اطلاق می‌شود. هر زمان شما از وب سایتی بازدید می‌کنید، مرورگر شما در‌خواستی را که شامل محتوا‌ی آن وبسایت است، به سرور ارسال می‌کند. وقتی درخواست در عرض چند هزارم ثانیه مورد پردازش قرار گرفت، مرورگر شما کد‌های HTML تفسیر شده را از سرور دریافت کرده و محتویات وب‌سایت را بصورت مطالب قابل مشاهده برای شما (و نه کد) روی صفحه نمایش می‌دهد.

محتوای سئو شده و با کیفیت از نظر گوگل چه ویژگی‌هایی دارد؟

در بازاریابی دیجیتال، Landing Page (صفحه فرود) به صفحه‌ای اطلاق می‌شود که، بطور ویژه برای بازاریابی و تبلیغات ساخته می‌شود. همین تمرکز بر روی تنها یک هدف معین، باعث شده تا صفحات فرود بهترین گزینه برای افزایش نرخ تبدیل کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی و نیز کاهش هزینه‌های فروش باشند. سوال اینجاست چرا از همان صفحات وب به جای صفحات فرود استفاده نکنیم؟ در پاسخ باید بگوییم، صفحات وب دارای موضوعات و عناوین مختلف و بیشماری است و ممکن است لینک‌های زیادی در آن وجود داشته باشد. شما با ساخت Landing Page قصد دارید تا مخاطبانتان کاملا روی هدف متمرکز شوند و از حواس پرتی و احتمال کلیک بر روی لینک‌های دیگر جلوگیری شود. Evergreen Content یا محتوای همیشه سبز محتوایی است که هیچوقت از مد نمی‌افتد و از رده خارج نمی‌شود. محتوای همیشه سبز محتوایی بسیار تاثیر‌گذار، بنیادی و عمیق با طول عمری یک یا دو ساله برای بسیاری از صنایع است.

فقط به یاد داشته باشید که این استراتژی بسیار مخاطره آمیز است و ممکن است در درازمدت نتیجه ای نداشته باشد. به طور سنتی PageRank به طور مساوی در بین صفحات لینک داده شده توزیع می شود. اگر دو لینک از یک صفحه دارید، لینکی که اول ظاهر می شود ممکن است ارزش بیشتری نسبت به دومی داشته باشد. Link equity (همچنین به آن “link juice” نیز گفته می شود) اصطلاحی است برای توصیف قدرتی که از طریق یک لینک، از یک صفحه به صفحه دیگری منتقل می شود.

استفاده از عناصر سربرگ مختلف، ساختار محتوای صفحه را بهبود می‌بخشد و به کاربران و موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای مهم و سازمان‌یافته را شناسایی کنند. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محتوا در عناصر سربرگ همچنین به بهبود رتبه صفحه در نتایج جستجو کمک می‌کند. سئو تکنیکال سایت به تمام فعالیت‌هایی اشاره دارد که در وب سایت شما عمدتا برای بهینه سازی خزش آسان تر و ایندکس آسان تر موتورهای جستجو انجام می شود. سئو تکنیکال در کنار عوامل دیگر همچون سئو داخلی و سئو خارجی، یکی از کارهایی است که زمانیکه به درستی انجام شود به بهبود رتبه بندی وب سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو منجر می شود.

چرا‌که شرایط استفاده از خدمات موتور‌های جستجو درباره این اقدامات، نا‌معلوم و غیر‌واضح است. سئو‌ی کلاه خاکستری ضرورتا عمل بدی نیست اما با نیت جلو افتادن در رتبه بندی‌ها انجام می‌شود. برای مثال، وقتی محتوا‌ی متنی را صرفا با هدف کسب رتبه بنویسیم بطوریکه فقط به حد کافی کلمات کلیدی داشته باشد که بتواند ترافیک بگیرد اما ارزش چندانی نداشته باشد و زیاد به کار بازدید کننده نیاید. یکی از اصلی ترین مواردی که در سئو تکنیکال به آن می پردازیم بحث کرال پذیری سایت است.

HTML چگونه زبانی است و کجا مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

یک استراتژی مستحکم لینک سازی باید همیشه شامل روش‌های مختلفی برای دریافت لینک باشد، backlink profile شما را تا حد امکان متنوع نگه دارد و از بک لینک ها را از سایت های مرتبط دریافت کند. این ابزار علاوه بر بررسی طول عناصر یاد شده، به شما امکان می دهد نتایج واقعی گوگل را برای هر کلمه کلیدی بررسی کرده و نمایه خود را با بقیه مقایسه کنید و همچنین از ظاهر نتایج جستجوی رقبای خود الهام بگیرید. تگ عنوان و متا دیسکریپشنی که به خوبی نوشته شده باشند، مهمترین شانس شما برای جلب توجه کاربران در نتایج جستجو است. اگر کلمه کلیدی هدف شما «بهترین استراتژی بازاریابی محتوا برای مشاغل کوچک» است، استفاده از آن در تمام عناصر داخلی ذکر شده در بالا، کار عاقلانه ای نیست. استراتژی تولید محتوای شما باید بر اساس درک مناسب از کسب و کار و نیازهای مخاطبان باشد.

علاوه بر این، کسب رتبه برای کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا همیشه امکان پذیر نیست. البته که موتورهای جستجو جزییات دقیق الگوریتم های خود را مخفی نگه می دارند. اما با این وجود، بسیاری از عوامل رتبه بندی تاکنون به خوبی شناخته شده اند. کارهایی هستند که همه قادر به انجام آن هستند اما مفاهیمی هم در آن وجود دارند که درک و پیاده سازی آنها نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارد.

• استفاده از فرآیند لینک گذاری داخلی Internal Links مناسب که محتوا را به بخش های مختلف سایت شما مرتبط می کند و بخش های مختلف سایت را می توان به کاربر معرفی کرد. • استفاده از عنوان های مناسب و گیرا Sub-headings که باعث جذب خواننده و کاربر شود و استفاده کاربردی از آن‌ها. به عنوان مثال یک محتوا فقط یک عنوان اصلی h1 دارد و بقیه باید به صورت زیر عنوان h2 و h3 و h4 و الی آخر در سایت قرار گیرند. در خصوص رعایت اصول استاندارد های سئو شما باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. بعضی از این موارد در وبسایت شما انجام می شود که به عنوان سئوی داخلی و یا On-Page SEO شناخته می‌شود. این مرورگر پر است از افزونه‌های مختلفی که در زمینه‌های مختلف به ما کمک می‌کنند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار